MokkelBoulevard.nl

Actie
Marlijn Weerdenburg Perfecte Plaatje

Marlijn Weerdenburg stript voor Perfecte Plaatje

Na een paar weken achter de camera mocht ze nu zelf poseren!

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 september 2018, 05:37
Lefkos's schermafbeelding
Lefkos Lefkos is offline
Super Moderator/Administrator
van Mokkelboulevard

Bedankt: 95.170
Is 14.729 keer bedankt in 4.184 posts
Sjoukje Hooymaayer (78) overleden
Actrice Sjoukje Hooymaayer (78) overleden

Actrice Sjoukje Hooymaayer is op 78-jarige leeftijd overleden. Ze was al enige tijd ernstig ziek. Hooymaayer overleed woensdag in het bijzijn van haar kinderen, laat haar management weten.

Hooymaayer was vooral bekend van de comedyserie Zeg 'ns Aaa. Ze speelde daarin de rol van huisarts Lydie van der Ploeg. Ook acteerde ze in televisieseries als Zonder Ernst en Dokter Tinus.

Tussen 1981 en 1993 speelde Hooymaayer samen met onder anderen John Leddy en Carry Tefsen in de populaire serie Zeg 'ns Aaa.

De bekendheid die ze kreeg dankzij haar rol in Zeg 'ns Aaa heeft ze altijd gekoesterd. "Mensen vonden het zo leuk, en dat laten ze nog steeds weten. Heel dankbaar, heb ik het toch niet voor niets gedaan. We hadden 7,8 miljoen kijkers, de straten waren leeg als het op tv was", zei ze in een interview met het AD.

Hooymaayer stond gedurende haar carrière ook veelvuldig in het theater. Ze speelde in uiteenlopende stukken, van komedie tot klassiek toneel. In 1974 ontving ze voor haar rol in Kleine Alice de Colombina, de prijs voor de beste vrouwelijke bijrol in een Nederlands theaterstuk.

Nadat in april een vergevorderde vorm van kanker bij haar was geconstateerd, stopte ze met haar rol in de musical My Fair Lady. Ze besloot geen behandeling te ondergaan. In een open brief in De Telegraaf nam ze afscheid van het publiek.

Bron: nos nl.

Open Brief, bron Telegraaf nl.

Via een ontroerende brief nam Sjoukje op 12 april op deze pagina afscheid van haar publiek. Ze schreef toen:

‘Het leven moet gevierd!’

‘Uit nader onderzoek is gebleken dat het bij mij gaat om eierstokkanker in een ver gevorderd stadium. Omdat de kans op genezing minimaal is, ook na zware en ingrijpende behandelingen, heb ik na overleg met mijn kinderen en de oncoloog besloten hiervan af te zien.

Ik voel me gekoesterd in de liefde en aandacht van mijn kinderen, familie, vrienden en collega’s. Ik realiseer me dat er vrijwel niemand is die in zijn of haar familie, of naaste omgeving, niet iemand kent die door deze ziekte getroffen is en ik wens al diegenen sterkte.

Ik hoop dat men mijn privacy, en die van mijn familie, wil respecteren.

Maar ik wil absoluut, als dat gaat, weer het toneel op om met volle teugen te genieten van de interactie met de zaal en van mijn collega’s.

Want dát ervaren geeft energie en joie de vivre.

Het leven moet geleefd en gevierd worden.

Sjoukje Hooymaayer

(13 mei was de laatste keer dat ze schitterde als Mrs. Higgins op het toneel in My Fair Lady.)

Bio volgens Wikipedia, klik.

Iemand bedanken kost minder tijd dan op een bedankje te wachten.

**always read the small print =====> credit 2 the original poster**
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:00.

Design by Vjacheslav Trushkin.
Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.6.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.